Project ‘wie woont er in mijn huis/huisdieren’
Na onze wandeling in de wijk achter onze school en het bekijken van allerlei woningen en huisnummer, dachten we even na over wie er in ons huis woont. Wie maakt deel uit van je gezin? We tekenen ons gezin na in ons vrij tekstenboek.
Knipoefening : van jong naar oud
Hebe bracht een knuffel mee van een hond. We hadden een gesprek over huisdieren. Wie heeft er thuis allemaal een huisdier ? We onderscheiden wilde dieren/boerderijdieren en huisdieren met elkaar.
Daye bracht zijn huisdier mee naar de klas: een goudvis. Het eten van de goudvis rook wel een beetje vreemd ☺️
“Kijk juf, ik heb hondenpoten op mijn kousen”
Het had die dag ook heel hard gesneeuwd. Dieren kunnen ook afdrukken maken in de sneeuw. Je ziet dan hun spoor.
Ook de mens maakt afdrukken in de sneeuw met hun voeten of handen. Hoekenwerk : vormen herkennen en benoemen
Spelen met het poppenhuis
Welk huisje hoort bij het dier ?
Sanne bracht een knuffel van een cavia en een konijn mee.
We bekeken het infofiche van dichtbij. Waar slaapt een cavia? Wat eet een cavia graag?
In de poppenhoek maakten we hokken die groot genoeg zijn.
Huisdieren sorteren op kleur en soort
Fijne motoriek: voeder de hond
De halsband, AB patronen maken
Huisdieren sorteren
Hoekenwerk
De snorharen van de kat
de lichttafel : het hondenhok
Voeder de kanarie: geef hem 1,2 of 3 wormen
De poppenhoek
We zorgen goed voor de hondjes
Pinda, de hond van Malou kwam op bezoek in de klas.
De mama van Malou is ook dierenarts en wist ons dus veel te vertellen over honden. We leerden hoe we een hond best kunnen benaderen. We mochten hem snoepjes geven en eens wandelen in de klas. Hij kon ook twee trucjes, pootje geven en zitten!




































































Zo’n leuke activiteiten !
BeantwoordenVerwijderen