Project ‘goudlokje en de 3 beren’
Na de vakantie gingen we verder met het project ‘goudlokje en de drie beren’.
We lazen het verhaal voor en speelden het verhaal na aan de hand van een verteltafel en drama spel.
Muzische activiteit met ritmestokken en sjaaltjes.
De beer is TRAAG , goudlokje SNEL. We oefenen ook STOP (rood) en START (groen)
Klein - middelgroot - groot
We zoeken voorwerpen in de klas en ordenen ze van klein naar groot.
Wij zijn ook niet allemaal even groot
Kiekeboe spel: “onder welk huisje zit goudlokje verstopt
Licht en zwaar.
Papa beer weegt ZWAAR , baby beer weegt LICHT
Hard en zacht
Het bed van papa beer is te HARD, het bed van mama beer is te ZACHT
We zoeken spullen in de klas en sorteren.
Na het luisterverhaal legden we de prenten in de juiste volgorde. Wat gebeurde er eerst, daarna,…
Gesprek over gevoelens en respect.
- hoe zouden de beren zich gevoeld hebben toen ze zagen dat goudlokje in hun huis was binnengekomen?
- hoe zou jij je voelen als iemand iets heeft kapot gemaakt wat van jou is ?
- wat zou jij doen als je honger had en lekkere pap zag staan op de tafel?
Geluiden en bewegingen nabootsen bij de prenten.
De dirigent kiest welke beweging we moeten uitvoeren.
Hoekenwerk :
Geef goudlokje mooie lokken.
Verteltafel : speel het verhaal na.
Puzzel de beer
Stempel de krullen van goudlokje
Schrijfdans : de krullen van goudlokje
(Scheerschuim en verf)
Fijne motoriek : parels rijgen
Berenpap maken
(Begrippen: vol/leeg)
Meten met lego blokken
Fijne motoriek : schakels
Bouw de beer, kijk goed naar het voorbeeld
Patronen maken
Sorteren op kleur en grootte
Van groot naar klein



















































































Reacties
Een reactie posten